Saturday, December 13, 2008

~Salam bersua kembali..,kenapa aku suka membisikkan kata2 cinta ini..,kerana cintaku pada allah YANG MAHA pencipta cukup mendalam dan aku mensyukuri nikmat yang telah di beri ini aku sentiasa muhasabbah diri dan menunaikan setiap rukun yg wajib yg sebenarnya aku harus patuhi sebagai hambanya..,itu kewajiban ku sebagai hambanya..,kerana pemberian yg telah diberi olehnya tidak termampu untuk ku gambarkan ...bahwa sanya allah maha pengasih.,kerana mengasihani hambanya yg hanya meminta padanya..,setiap waktu yg aku lalui aku amat brsyukur,dan dgn kesyukuran ini lah allah memberikan ku rekzi yang cukup meluas ddlm perniaagan yg aku ceburi sekarang ini.-
~Titik permulaan aku ddlm dunia perniaagan ini bermula dgn aku menjual tupperware iaitu suatu perniagaan berteras kan singgle level, pd tahun1992.,dgn berkat kesabaran ku aku berjaya membina rangkaian ku sendiri aku brjaya bergelar manager kumpulan..,seterusnya..,aku d perkenalkan dgn zhulian.,tetapi aku gagal.,tidak pernah mengenali erti putus asa.,aku pun d kenalkan dgn kawan produk jelly gamat(pd 1999-2001).,alhamdullilah dgn penghasilan produk itu jaringan empayar ku besar di negara jiran iaitu si singapura..,setiap minggu aku mengadakan promosi parti dn sebagainya..,aku mengambil idea tupperware yg aku pernah lakukan dahulu..,aku serapkan didalam sistem MLM.dengan hasil pendapatn penjualan berangkaian itu aku mampu membeli kereta ku sendiri iaitu kereta proton iswara 1.5i bagi aku pada masa tu keta tu dah cukup hebat kerana dgn gelaran suri rumah aku brjaya menmbah pendapatan keluarga aku dn cukup bersyukur,d. dari situ lah aku mula jatuh hati dgn dunIA perniaggan MLM.
~MLM ini lah bagi ku sekolah yg dapat mangajar ku erti perniaagan yg sebenar.,banyak kursus aku hadiri untuk memajukan diriku..,sekali lagi aku di duga oleh allah.,aku terimanya dgn berlapang dada.,namun aku sedari aku hanya mampu merancang namun Allah yang menentukan segalanyanya syarikat bertukar pemilik.,dan masaalah dalam syarikat.,dan dari itu aku tercari cari lagi peluang sehingga lah aku di kenalkan dgn perniaagan yg sama aku gagal dahulu iaitu ZHULIAN sekali lagi.
~Tapi kali ni lain cket lah..awal tahun 2002 aku memulakan sekali lagi perniagaan ZHULIAN ku.,kali ini aku belajar cara2 dan teknik2 yg betul.,alhamdullilah aku berjaya bergelar Diomand sales manager dalam masa x sampai 5 bulan.,dgn jaringan rangkain yg aku bina dgn hasil jualan yang mantap aku d anugerahkan tabung kerata mewah dpd syarikat itu.,dlm pada masa itu dgn kerjasama upline, aku bersama kumpulan aku,aku berjaya bergelar CROWN DIOMAND MANAGER dalam masa 9 bulan sahaja,aku berjaya melahirkan bebrapa orang d bawah aku sales manager,,senior sales manager.,diomand sales manager dan juga crown diomand sales manager sama spt aku..,aku cukup genbira mereka mndapat imbuhan dgn berkat kerja yang rajin berusaha,istiqamah dn berdoa.,meraka mampu meraih pendapatn yg boleh membantu keluarga mereka.bagi ku membuat kan meraka bejaya adalah satu kepuasaan.Disini jugak aku mengambil kesempatan mengucapkan brbanyak trima kasih aku pada upline aku dulu ni yg memang x serik2 mengajar aku.,aku ni degil cket..tapi memang anak murid yg mendengor kata..TQ SI FU..,PN NORASKIN HASBULLAH(hanyalah suri rumah biasa dn dulunya berniaga pasar jew..,tapi dgn berkat kesungguhan beliau.,mampu memiliki kereta mewah s320.dn rumah yg ku anngap seperti mahligai) .. dn PN RAMLAH ABUBAKAR(orngnye pendiam gler.,hanya hebat brkata mengenai bsnz jew.., memiliki 2 buah agensi, banglo n kereta mewah BMW 7 series..,yg geliatinya..nsifu aku ni x lah pndai driving..,tapi menghadiah kn untuk hubbynya kere ta..untung lah hubynye yek..),aku percaya sekiranya hendak brjaya kita kenalah menjadi pengikut yg mendengar kata dn merapatkan diri dgn org2 yg sudah pun brjaya...
~NAK tau paer lagi cerita aku selanjutnya..,tunnngggguuu...

~p/s*Apa pun pekerjaan yg di berikan sebenarnya kita hendalklah melakukan dengan bersungguh-sungguh tiada jalan pintas untuk berjaya.,kena lah kita lalui proses2nya..,aku percaya setiap ujian yg allah beri aku terima ianya dengan suatu kenikmatan krna aku percaya di penhujungnya pasti ada jalan dan mencapai kejaayaan.~adakah kejayaan milik hakiki~

No comments: